Σελίδες

22 Νοεμβρίου 2014

Η ιστορία της Anek Lines και του στόλου της


Λίγο η καταγωγή μου,λίγο το ότι έχω συνδέσει πολλά ταξίδια της ζωής μου με κάποιο απ τα πλοία της εταιρείας ,με οδήγησαν να κάνω μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης.
Μόλις λίγους μήνες μετά το τραγικό ναυάγιο του πλοίου Ηράκλειον  και συγκεκριμένα στις 10 Απριλίου 1967,με μετόχους απλούς ανθρώπους της Κρήτης και με τη συμβολή του τότε Μητροπολίτη Κισσάμου-Σελίνου Ειρηναίου Γαλανάκη ιδρύεται η πρώτη πολυμετοχική,με λαική βάση,ναυτιλιακή εταιρεία με διακριτικό τίτλο ANEK LINES.

Λίγα λόγια για τον στόλο της ANEK με το πέρασμα των χρόνων..

ΚΥΔΩΝ
photo
9 Σεπτεμβρίου 1970 και το πρώτο πλοίο της ΑΝΕΚ
 καταπλέει στο λιμάνι της Σούδας Χανίων.
Το μετασκευασμένο τανκερ έμεινε στην ιδιοκτησία της ΑΝΕΚ 
απο το 1968 μέχρι το 1989.

ΚΑΝΤΙΑ-ΡΕΘΥΜΝΟ

Το έτος 1973 η ΑΝΕΚ αποκτά τα 'αδελφάκια' Κάντια και Ρέθυμνο 
τα οποία για πολλά χρόνια εξυπηρετούσαν την γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς.

ΚΡΗΤΗ
photo
1978 και στο στόλο προστίθεται το πλοίο Κρήτη 
το οποίο εξυπηρέτησε αρχικά τη γραμμή Πειραιάς-Χανιά και μετέπειτα τις γραμμές
 Πειραιάς-Ηράκλειο και Πάτρα-Μπάρι.
Το 1996 αγοράστηκε απο την εταιρεία του Αγαπητού και μετονομάστηκε σε Σουπερ Ναιας.

ΑΠΤΕΡΑ

1987 η ΑΝΕΚ προσθέτει στο δυναμικό της ότι πιο συγχρονο υπήρχε εκείνη την εποχή.
Το Άπτερα, το οποίο εξυπηρετούσε αρχικά την γραμμή Χανια-Πειραιάς.
Στο πλοίο υπήρξαν πολλές αλλαγές μέχρι την πώληση του το 2005.

ΛΙΣΣΟΣ-ΛΑΤΩ

Η είσοδος της ΑΝΕΚ στην γραμμή της Ιταλίας το 1989 
έφερε στο στόλο της δύο νέα πλοία.
Το Λισσός και το Λατώ.
Το Λισσός κατασκευάστηκε το 1972 και αφού συμπλήρωσε περίπου 40 χρόνια ταξιδιών σε ελληνικές και ξένες θάλασσες οδηγήθηκε το 2011 στα διαλυτήρια.
Το Λατώ ναυπηγήθηκε το 1975 και θυμάμαι τις θετικές εντυπώσεις που άφησε εξ αιτίας της ταχύτητας και των χώρων του.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

Το 1992 κάνει την εμφάνιση του το μεγάλο και πολυτελές 'ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ' 
στην γραμμή της Βορείου Ιταλίας..
Θυμάμαι τα λόγια μου την πρώτη φορά που ταξίδεψα μαζί του για Χανιά 
'μα πόσο μεγάλο μπορεί να είναι'.

ΚΡΗΤΗ I - ΚΡΗΤΗ II

Δύο παρόμοια πλοία έρχονται στο στόλο τις ΑΝΕΚ LINES το 1997.
Τα πλοία ΚΡΗΤΗ I και ΚΡΗΤΗ II με σκοπό να καλύψουν το δρομολόγιο
Πάτρα-Αγκώνα. 

ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ-ΠΡΕΒΕΛΗΣ-ΑΡΚΑΔΙ

Τρία καράβια τα οποία προστέθηκαν στο δυναμικό της εταιρείας το 1998.
Το Σοφοκλής Βενιζέλος προκειμένου να καλύψει τη γραμμή Βορείου Ιταλίας.


Τα Πρέβελης-Αρκάδι απο την συγχώνευση της ΑΝΕΚ με τη Ρεθυμνιακή.

ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ-OLYMPIC CHAMPION

Έτος 2000 και το Λευκά Όρη δρομολογείται στη γραμμή Βορείου Ιταλίας ενώ το νεότευκτο Olympic Champion στην γραμμή Πάτρα-Αγκώνα.

HELLENIC SPIRIT

Ένα χρόνο μετά την άφιξη του Olympic Champion,το 2001,
προστίθεται άλλο ένα νεότευκτο πλοίο,
το Hellenic Spirit προκειμένου να εξυπηρετήσει τη γραμμή της Βορείου Ιταλίας. 

ΕΛΥΡΟΣ

Το 2008 το υπερσύγχρονο πλοίο Έλυρος 
ήρθε για να αναβαθμίσει τη γραμμή Πειραιάς-Χανιά.

Αξίζει να σημειωθεί πως:
Η ANEK εφαρμόζοντας την Διεθνή Σύμβαση STCW του 1995, που αφορά στην ποιότητα των πληρωμάτων (εξειδίκευση, διπλώματα, εμπειρία κλπ), κατά γενική ομολογία έχει καταφέρει να διατηρήσει μια από τις πρώτες θέσεις στο χώρο της διεθνούς και εγχώριας ναυτιλίας.

Το Δεκέμβριο του 2008, στο πλαίσιο της ετήσιας απονομής των΄΄ 5th Greek Shipping Awards΄΄ που διοργάνωσε ηLloyd’s List, η ΑΝΕΚ βραβεύτηκε ως «H Καλύτερη Εταιρεία της Χρονιάς 2008 για την Επιβατηγό Ναυτιλία».

Ακολουθεί και ένα σχετικό βίντεο..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου